جانشین فرمانده‌ فراجا گفت: هدف دشمن، سوق دادن افراد ناآگاه به سمت بی‌حجابی و برهنگی‌است، اما عفاف و حجاب از اصلی‌ترین مبانی اسلام و انقلاب است و قطعا پلیس اجازه نخواهد داد دشمن به اهداف خود دست یابد.

جانشین فرمانده فراجا: حجاب خط قرمز ماست/ استقرار گشت‌های پلیس مقطعی نخواهد بود

سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت:‌ ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم و باید همواره خدا را بابت نعمات و برکات انقلاب شاکر باشیم. مردم استان قزوین دارای فرهنگ دینی و مذهبی هستند و حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند که این سرمایه بسیار عظیم و ممتازی برای این استان است.

موضوع جدی امروز بحث عفاف و حجاب است

وی بیان کرد: موضوع جدی امروز جامعه، بحث عفاف و حجاب است، امروز دشمن، اصل انقلاب را نشانه گرفته و مباحث مهمی از قبیل خانواده، غیرت مردان و نجابت زنان ما را مورد هدف قرار داده است و برای ناکام گذاشتن دشمن همگی باید دست در دست دهیم؛ ائمه محترم جمعه و روحانیت معزز همواره موضع‌گیری‌های بسیار خوبی را در این حوزه در خطبه‌های نماز جمعه داشته و دارند.  دستگاه‌های مختلفی در حوزه عفاف و حجاب نقش دارند، اما متأسفانه برخی از آن ها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، در این حوزه باید همه به صحنه بیایند تا این ناهنجاری‌ها مدیریت و مهار شود.

رضایی با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا و تاکید ایشان به حرام سیاسی و حرام شرعی بودن کشف حجاب گفت: زمانی که صحبت از حرام شرعی باشد یعنی همه باید اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند، حرام سیاسی هم یعنی دشمنان نظام ما را مورد هدف قرار داده‌اند، دشمنانی که هیچگاه در دشمنی خود کوتاهی نکرده و این بار با تمام قوا در این حوزه وارد عمل شده اند.

محور کاری ما در ابتدا تذکر لسانی است

جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد:‌ محور کاری ما در ابتدا تذکر لسانی است و آمارهای به‌دست آمده نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از افراد بدحجاب‌ به درستی متوجه قبح این موضوع نیستند اما وقتی این مسئله برای آن ها تبیین می‌شود عذرخواهی کرده و رعایت می‌کنند. همچنین بر اساس برآوردهای بدست آمده کمتر از دو تا سه درصد از کشف حجاب‌ کنندگان با قصد و نیت مبارزه با نظام اقدام به این کار کرده یا با شبکه های معاند و سرویس‌های آن‌ها در ارتباط بوده‌اند، که گاه تعدادی از آن ها اقدام به تهیه خوراک و ساخت فیلم و کلیپ هایی برای آن ها کرده‌اند، مطمئنا برخورد قانونی با این قبیل از افراد به‌ صورت جدی و ویژه خواهد بود.

استقرار گشت‌ها مقطعی نخواهد بود

وی تصریح کرد: ما امروز تکلیف‌ مدارانه به این موضوع نگاه می‌کنیم و استقرار گشت‌ های ما مقطعی نخواهد بود، چرا که محافظت از ارزش‌ها و بنیان خانواده در هر شرایطی لازم است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، رضایی خاطرنشان کرد: مردم اصیل قزوین اغلب مذهبی بوده و برابر گزارش‌ های واصله، وضعیت این استان در حوزه عفاف و حجاب مطلوب است. حجاب خط قرمز ماست، اکنون که کار به این بزرگی و حساسیت توسط نیروی انتظامی آغاز شده است. حمایت‌های قشر ارزشی می‌تواند در فعالیت‌های ما مؤثر باشد، انتظامی خود را در حوزه عفاف و حجاب فدایی می‌داند و اجازه نمی‌دهد دشمن به هدف خود برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.